۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۲

آرمین ولف یکی از مطرح­ترین و شناخته شده ­ترین روزنامه نگاران و مجریان خبر در اتریش و در عین حال منتقد و چهره­ ی مشهور اجتماعی است.

آرمین ولف

آرمین ولف - روزنامه نگار و مجری

آقای آرمین ولف[۱] یکی از مطرح­ترین و شناخته شده ­ترین روزنامه نگاران و مجریان خبر در اتریش و در عین حال منتقد و چهره­ ی مشهور اجتماعی است. ولف متولد ۱۹۶۶ در شهر اینسبروک[۲] مرکز ایالت تیرول[۳] اتریش است. او کارشناسی ارشد علوم سیاسی از دانشگاه وین و دکتری علوم سیاسی از دانشگاه اینسبروک اتریش را در کارنامه آکادمیک خود دارد. در عین حال کارشناسی ارشد MBA را از دانشگاه اشتاین بایس[۴] برلین دریافت کرده است. موضوع پایان نامه دکتری ایشان بررسی میزان موفقیت نمایندگان پارلمان ملی یا پارلمان اتحادیه اروپا است.

 آرمین ولف به جهت مناظره های صریح و تند انتقادی از سیاستمداران، معروف و محبوب است و به طور کلی منتقد سیاست­ های راستگرایانه و نژادپرستانه است. از این رو همواره او و رسانه اش (تلویزیون ملی اتریش) با برچسب چپ گرا و سوسیالیست مورد انتقاد احزاب راست قرار دارند. با این وجود؛ همه سیاست ورزان؛ به دلیل جایگاه اجتماعی او؛ دعوت به مصاحبه­ ی او را می­ پذیرند و تنها شخصی که هیچگاه با او مصاحبه نکرد میشائیل هویپل شهردار اسبق وین از حزب سوسیالیست بود. خود آقای ولف هر گونه تعلق حزبی را رد می ­کند. از شخصیت ­های بین المللی که با آرمین ولف مصاحبه کرده ­اند می توان به ولادیمیر پوتین  اشاره کرد که در یک مصاحبه­ ی ۵۴ دقیقه ای در سال ۲۰۱۸؛ یازده بار حرفش توسط آرمین ولف قطع و  به چالش کشیده شد. آقای ولف از سال ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۲ خبرنگار تلویزیون اتریش در واشنگتن و از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۲ سردبیر تیم خبری اتریش در ایالات متحده بوده است. آقای ولف با صدراعظم فعلی، وزیر کشور و نماینده اتریش در اتحادیه اروپا نیز گفت­ وگوهای چالشی متعدد و تاریخی داشته است.

آقای دکتر ولف  بیش از ۱۷ جایزه ­­ی بین المللی دریافت کرده است؛ از جمله ۴ بار در سالهای ۲۰۰۶، ۲۰۰۷، ۲۰۱۲، ۲۰۱۶ برنده ­ی جایزه­ ی رمی[۵] شده است که همه ساله در اتریش به بهترین بازیگران و مجریان آلمانی زبان اهدا می­ شود. بخش اروپایی  نشریه ی آمریکایی پولیتیکو دو بار در سال­ های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ او را به عنوان بهترین خبرنگار سال در اروپا معرفی کرده است.

تالیفات آقای دکتر ولف شامل هشت کتاب در زمینه­ ی علوم سیاسی و علم رسانه است. همسر آقای آرمین ولف خانم اویکه فرانک[۶] سردبیر مجله Woman است.

منبع:

 https://www.arminwolf.at/

 

[۱] Armin Wolf  

[۲] Innsbruck

[۳] Tirol

[۴] Steinbeis

[۵] Romy

[۶] Euke Frank

کد خبر 5773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =